Άσκηση και κύηση

/, Αθλητιατρική/Άσκηση και κύηση

Άσκηση και κύηση

Η εγκυμοσύνη αποτελεί μια φυσιολογική κατάσταση του γυναικείου οργανισμού, με αρκέτες ωστόσο ιδιαιτερότητες. Η ένταξη της σωματικής άσκησης στο καθημερινό πρόγραμμα της εγκύου είναι ένα θέμα που απασχολεί συχνά γυναίκες, ιατρούς και γυμναστές. Παρακάτω, παρουσιάζονται επιγραμματικά, ορισμένα συμπεράσματα από την ανασκόπηση της τρέχουσας σχετικής βιβλιογραφίας.

Γενικές οδηγίες:

  1. Όλες οι έγκυες που διανύουν μια φυσιολογική (χωρίς προβλήματα) κύηση πρέπει να γυμνάζονται.

  2. Η συχνότητα της άσκησης πρέπει να είναι τουλάχιστον 3 φορές την εβδομάδα.

  3. Ο συνολικός χρόνος άσκησης πρέπει να είναι 150 λεπτά δραστηριότητας μέτριας εντασης ανα εβδομάδα.

  4. Η άσκηση θα πρέπει να περιλαμβάνει ήπιες διατάσεις, αερόβια δραστηριότητα, ασκήσεις αντιστάσεων και συνδυασμό των τριων ειδών.

  5. Καθημερινά, θα πρέπει να εφαρμόζονται ασκήσεις πυελικού εδάφους.

  6. Κάθε έγκυος που γυμνάζεται θα πρέπει να έχει λάβει άδεια από τον θεράποντα μαιευτήρα-γυναικολόγο. Υπάρχουν παθήσεις που αποτελούν αντένδειξη για άσκηση!

  7. Το είδος, η συχνότητα και η ένταση της άσκησης διαφοροποιούνται για κάθε έγκυο (εξαρτώνται από την πορεία της κύησης, τη φυσική κατάσταση της εγκύου προ κύησης, την παρουσία συνοδών παθήσεων) και προσαρμόζονται σε ένα πρόγραμμα το οποίο, διαμορφώνεται από γυμναστή.

Αθλητικές δραστηριότητες που επιτρέπονται κατά τη διάρκεια της κύησης είναι:

  1. Περπάτημα

  2. Κολύμβηση

  3. Στατικό ποδήλατο

  4. Γιόγκα, Πιλάτες, Διατάσεις, Ρακέτες (σε μικρή ένταση)

Δραστηριότητες που απαγορεύονται είναι οι εξής:

  1. Αθλήματα επαφής ( πχ. ποδόσφαιρο, καλαθοσφαίριση, χειροσφαίριση, χόκεϋ, πολεμικές τέχνες)

  2. Αθλήματα υψηλού ρίσκου πτώσης (πχ. αλπικό σκι, θαλάσσιο σκι, ιστιοσανίδα, ποδήλατο, ιππασία)

  3. Καταδύσεις

  4. Γιόγκα, Πιλάτες υψηλής έντασης

  5. Αθλήματα υψομέτρου (γιά έγκυες που ζουν σε χαμηλό υψόμετρο)

  6. Αθλήματα που προϋποθέτουν έκθεση σε ζέστη και υγρασία

Συμπτώματα που επιβάλλουν την άμεση διακοπή της αθλητικής δραστηριότητας είναι:

  1. Κολπική αιμόρροια

  2. Εκροή αμνιακού υγρού

  3. Επώδυνη σύσπαση μήτρας

  4. Δύσπνοια

  5. Ζάλη

  6. Πονοκέφαλος

  7. Πόνος στο στήθος

  8. Μυίκή αδυναμία που προκαλεί αστάθεια

  9. Πόνος και πρήξιμο στις γάμπες

Βιβλιογραφία:

  1. https://www.acog.org/Clinical-Guidance-and-Publications/Committee-Opinions/Committee-on-Obstetric-Practice/Physical-Activity-and-Exercise-During-Pregnancy-and-the-Postpartum-Period?IsMobileSet=false

  2. https://bjsm.bmj.com/content/52/21/1339

  3. https://bjsm.bmj.com/content/50/10/571

2019-09-10T20:18:03+00:00Σεπτέμβριος 10th, 2019|Blog, Αθλητιατρική|Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άσκηση και κύηση